Ако очаквате да получите международна пощенска пратка със стоково съдържание от държава извън ЕС, независимо дали поръчка от интернет магаз...
Ако очаквате да получите международна пощенска пратка със стоково съдържание от държава извън ЕС, независимо дали поръчка от интернет магазин или подарък от физическо лице /приятел/, може да се наложи да следвате процедура за митническо оформяне. Ние ще Ви помогнем да направите това, т.е. да представите необходимите декларации, документи и да заплатите съответните такси с нашата услуга:
МИТНИЧЕСКО ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО
УСЛОВИЯ:
„Български пощи“ ЕАД има право да подава от името на клиента митнически декларации с намален набор от данни за допускане за свободно обращение на пощенски пратки по отношение на стоките в тях, ако те отговарят на следните условия:
| |
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:
Необходимо е клиентът да предостави по имейл, по факс или в обслужващата го пощенска станция следните документи:
| |
СТЪПКИ:
| |
ПРЕДИМСТВА:
|
ЦЕНА НА УСЛУГАТА „МИТНИЧЕСКО ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО“ от Български пощи ЕАД:
12.00 лв.
За пратки (малък пакет, М чувал и колетна пратка) подлежащи или задържани от митническите власти за осъществяване на митнически контрол, се заплаща цена 4,80 лв. с включен ДДС.
За изготвяне на митническа декларация /ЕАД/ за един вид стока се заплаща цена 20,00 лв. с включен ДДС.
За изготвяне на митническа декларация /ДЕАД/ за всеки следващ вид стока се заплаща цена 5,00 лв. с включен ДДС.
За изготвяне на декларация за митническа облагаема стойност /ДМОС/ се заплаща цена 5,00 лв. с включен ДДС.
За извършване на пълно митническо обслужване „от врата до врата“ освен цената за митническо представителство или изготвяне на митническа декларация /ЕАД/ се доплаща и цена за доставка на куриерска пратка за сметка на получателя.
За изготвяне на митническа декларация /ЕАД/ за един вид стока се заплаща цена 20,00 лв. с включен ДДС.
За изготвяне на митническа декларация /ДЕАД/ за всеки следващ вид стока се заплаща цена 5,00 лв. с включен ДДС.
За изготвяне на декларация за митническа облагаема стойност /ДМОС/ се заплаща цена 5,00 лв. с включен ДДС.
За извършване на пълно митническо обслужване „от врата до врата“ освен цената за митническо представителство или изготвяне на митническа декларация /ЕАД/ се доплаща и цена за доставка на куриерска пратка за сметка на получателя.
Ако получавате или сте поръчали стоки извън Европейския съюз, трябва да сте готови, че може да се наложи да плащате ДДС и мито. Когато получавате пратка от ЕС, но стоките в пратката са с произход държава извън ЕС, също може да се наложи да плащате ДДС и мито. Имайте предвид, че не е важно от къде пристига пратката, като пощенска пратка, а стоките в нея с какъв произход са.
В кои случаи трябва да плащате вносни мита и ДДС?
Когато стойността на стоката в пощенската пратка не надвишава 30 лв, няма да се налага да плащате вносни мита и данък върху добавената стойност (ДДС).
Когато общата стойност на стоките в пощенска пратка надвишава 30 лв., но е до левовата равностойност на 150 EUR, не се дължи мито, но се дължи ДДС.
Когато общата стойност на стоките в пратка надвишават левовата равностойност на 150 EUR се дължи и мито и ДДС.
Въпрос: Какво означава това, че „Български пощи“ ЕАД действа като косвен представител?
Отговор: Това основно означава, че „Български пощи“ ЕАД може да представлява получателя пред митническата администрация въз основа на разрешение /декларация-съгласие/, подписано от получателя.
Въпрос: От услугата „Митническо представителство“ могат да се възползват само физически лица или могат да се възползват и юридически лица?
Отговор: Услугата се предоставя както на физически лица, така и на юридически лица, които внасят стоки от трети страни в пощенски пратки (стоки с нетърговски или търговски характер).
Въпрос: Защо получателят на международна пратка трябва да плаща допълнителни цени, свързани с митническото оформяне /цена за митническо представителство/?
Отговор: Във връзка с предоставянето на услугата Митническо представителство, „Български пощи“ ЕАД е изправена пред разходи, които не са незначителни. Като дружество с търговска цел, „Български пощи“ ЕАД трябва да компенсира тези разходи поне с частични приходи. Ето защо „Български пощи“ ЕАД начислява цена за услугите, предоставени на своите клиенти, а в този случай цената се заплаща от получателя.
Въпрос: Ще трябва ли получателят да заплати държавни вземания за пратка със стоково съдържание на стойност над 30 лева и под левовата равностойност на 150 евро?
Отговор: Пратките на стойност над 30 лева и под левовата равностойност на 150 EUR са безмитни, а клиентът / получателят ще трябва да заплати само начисленото ДДС (20%) и цената за услугите, предоставяни от „Български пощи“ ЕАД - Митническо представителство, доставяне на пратка с еднократно пълномощно и др.
Въпрос: Трябва ли клиентът/получателят да подписва декларация-съгласие при следващо получаване на пратка?
Отговор: Разрешението /декларация-съгласие/ е валидно, само за конкретна пратка/или за множество пратки получени с една поръчка от сайта или пратки получени заедно от различни поръчки.
„Български пощи“ ЕАД не води регистър за всяко разрешение /декларация-съгласие/ подадено от клиента, поради което е необходимо подаване на разрешение /декларация-съгласие/ при всяко следващо получаване на пратка.
Въпрос: Как ще бъдат обработвани и съхранявани личните данни, които се предоставят при митническото оформяне?
Отговор: Личните данни ще се използват и съхраняват от „Български пощи“ ЕАД при стриктно спазване на закона.
Въпрос: Какви ще бъдат разходите, направени от получателите, които отказват да получат пратка с вече начислено мито и ДДС?
Отговор: Разбира се, получателят няма да плати нищо за пратка, която не му е доставена.
Получателят не е длъжен да получи/приеме пратка. При отказ на получателя да получи пратката, същата ще бъде върната на подателя или ще бъде унищожена в зависимост от указанията, които е посочил подателят при изпращане на пратката.
Въпрос: Как „Български пощи“ ЕАД определя стойността на стоките в пощенските пратки?
Отговор: Стойността на стоките в пратката не се определя от „Български пощи“ ЕАД. Стойността на стоките, съдържащи се в пратката, се доказват от получателя на пратката. Това е така наречената митническа стойност на стоките, която се състои от цената платена за стоките плюс цената за превоз /транспортните такси/. В случай, че има платена застраховка, и тя се добавя. За пратките, чиято стойност не може да бъде доказана чрез реално платената или договорената цена, тя се определя от митническите служители по време на процедурата за оформяне с помощта на методи, определени в закона.
Въпрос: Какво ще бъде включено в митническата стойност или базата за изчисляване на мито/ ДДС, когато стоките се пускат в свободно обращение от митническите служители?
Отговор: В митническата стойност на внесените стоки (т.е. базата за изчисляване на митото) ще бъдат включени следните позиции:
1. стойността на стоките;
2. международните транспортни разходи;
3. застраховката, ако има такава и т.н.
1. стойността на стоките;
2. международните транспортни разходи;
3. застраховката, ако има такава и т.н.
В базата за изчисляване на ДДС ще бъдат включени следните позиции:
1. стойността на стоките;
2. международните транспортни разходи;
3. застраховката, ако има такава и т.н.
4. митото /ако е начислено/
1. стойността на стоките;
2. международните транспортни разходи;
3. застраховката, ако има такава и т.н.
4. митото /ако е начислено/
Въпрос: В цената за пощенската услуга не е ли включена цената за митническо оформяне? Какво включва цената за пощенската услуга, заплатена от подателя при изпращането на пратката?
Отговор: В цената за пощенската услуга, заплатена от подателя на пратката, не се включени цени за митническо оформяне или цена за представяне на стоките пред митническата администрация при внос от трети страни.
В цената за пощенската услуга, заплатена от подателя на пратката, са включени разходите за транспортиране на пратката от местоположението на подателя до местоназначението, както и цените за други незадължителни пощенски услуги като: проследяване, застраховка, доставка до адрес и т.н.
Въпрос: Каква е разликата между услугите Митническо представителство и Представяне пред митница?
Отговор: Услугата Митническо представителство означава, че „Български пощи“ ЕАД може да представлява получателя пред митническата администрация въз основа на разрешение /декларация-съгласие/, подписано от него. Цената за услугата е 12 лв. съгласно „Цени за неуниверсални пощенски услуги и други търговски дейности“ раздел III „Цени на допълнителни услуги, свързани с митническото обслужване“, чл. 69 т.13. Цената включва обработката на предоставените пред БП документи от клиента - проверяване, разпечатване, окомплектоване с „писмо – покана“ на Митническите органи и заплащане на дължимите вземания на Агенция Митници с цел допускането на пратките за свободно обръщение и крайна употреба. При доставяне на пратката получателите заплащат дължимите вземания, вкл. цената от 12 лв. за услугата Митническо представителство.
Услугата „Представяне пред Митница“ включва обработката (изготвяне на Митнически манифест), оформянето (изпращане на Митнически манифест на Митническата администрация и физически контрол при необходимост – отваряне на пратките и преопаковането им с материали на БП) и съхранението (съхраняване на пратките във временен склад). Цената за представяне пред митница е съгласно чл. 51 от „Цени на неуниверсални пощенски услуги и други търговски дейности, предоставяни „Български пощи“ ЕАД“.
Цената за услугата Представяне пред митница се начислява за всички пратки, представени пред Митница, без значение дали се дължат или не държавни вземания за тях и без значение дали се използва услугата Митническо представителство или не.
ВНИМАНИЕ!
Пратките, подлежащи на митнически контрол, се съхраняват в продължение на 90 дни. След този период подлежат на връщане към подателите.
Статията е изготвена от Български пощи ЕАД Линк: https://www.bgpost.bg/bg/485
КОМЕНТАРИ
| Ако коментирате като гост, коментара Ви следва да се одобри от модератор.